• 1
  • 1

انتخاب رشته تخصصی کنکور سراسری دانشگاه های دولتی و آزاد سال 97

انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه های دولتی و آزاد سال 97

...........................

                             "سامانه صدای راهنما"

" مشاوره دهنده تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری سال 97 "
                                         

جهت انتخاب رشته تخصصی کنکور سراسری دانشگاه های دولتی و آزاد سال 97 و همچنین اطلاع از سطح علمی دانشگاه ها و معرفی رشته های دانشگاهی و اطلاع از تراز قبولی رشته های دانشگاهی با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل از ساعت 8 صبح تا ساعت 1 شب با شماره 9099071290( تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

                                " تماس از 8 صبح تا 1 شب"

                              "حتی ایام تعطیل و روزهای جمعه" 

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال 97:نتایج اولیه کنکور سراسری سال 97 منتشر گردید.لذا داوطلبان می بایست جهت اطلاع از نتیجه اولیه کنکور به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نموده و از نتیجه اولیه کنکور مطلع گردند .داوطلبان تا تاریخ 20 مرداد برای انتخاب رشته خود فرصت دارند که بعد از مطالعه دقیق دفترچه می توانند نسبت به انتخاب رشته خود به تعداد 150 انتخاب از دوره های مجاز اعلام شده در کارنامه انتخاب رشته خود اقدام نمایند.جهت انتخاب رشته تخصصی می توانید با تماس با برترین مشاوران ایران بهترین و تخصصی ترین انتخاب رشته ممکن را داشته باشید.

زمان انتخاب رشته کنکور ۹۷ و زمان اعلام نتایج کنکور ۹۷:

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور طبق روال سال های اخیر معمولا پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و آگاهی داوطلبان از تراز و رتبه و وضعیت وی در سهمیه استانی مشخص می شود و شما قادر خواهید بود نسبت به انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنید. البته همانطور که میدانید، در بهمن ماه نیز برای تکمیل ظرفیت، یک بار دیگر فرصت انتخاب رشته به مجاز شده های انتخاب رشته در مرداد ماه ۹۷ اعطا خواهد شد.

نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۷ از اواسط مرداد ماه ۹۷ اعلام خواهد شد. زمان انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ از اواخر مرداد ماه امسال خواهد بود و شما مدتی وقت دارید تا نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد نظر در گروه آزمایشی مربوطه اقدام کنید. پس لازم است که شما اطلاعات کامل و جامعی درباره رشته های که قصد انتخاب دارید از الان پیدا کنید. با مشاوران مشورت کنید. با دانش آموختگان این رشته ها صحبت کنید. سری به یکی از دانشگاه های استان محل سکونت زده و با اساتید و همچنین دانشجویان و دانش آموختگان و مسئولان دانشگاه درباره رشته مورد علاقه خود صحبت کنید. فایل های ویدیویی تماشا کنید تا درباره اکو سیستم و وضعیت کار و شیوه تحصیل و تدریس و موضوعات کتاب های رشته مورد نظر اطلاعات کافی بدست آورید. این ها یاری کننده شما در انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ خواهد بود.

 با توجه به رتبه شما در زیرگروههای مختلف، تمامی انتخابهای موجود در دفترچه شامل روزانه، شبانه (نوبت دوم)، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی و ... را براساس رتبه شما و در 4 سطح تحلیل می کنیم. این 4 سطح عبارتند از: حتمی، پراحتمال، خوشبینانه و ناممکن

اولویت بندی بر مبنای شرایط شما:

هر 150 انتخاب شما در اوج سهولت و سادگی اولویت بندی می شود. این کار بر مبنای 6 معیار بسیار مهم انجام می شود. این معیارها عبارتند از: کیفیت و سطح علمی دانشگاه، بازار کار و محبوبیت رشته و گرایش، هزینه تحصیل، دوری و نزدیکی دانشگاه به محل زندگی شما، تأثیر نوع پذیرش و انتخابهای دارای تعهد خدمت و استخدام در اولویت بندی شما.

ارزیابی استعداد شما در تک تک رشته ها:

با استفاده از معتبرترین آزمون استعداد سنجی شغلی-تحصیلی در سرتاسر جهان، استعداد و توانمندی شما را در هر رشته می سنجیم و در نهایت برای شما مشخص می کنیم که تک تک رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش، چقدر با استعدادها و علایق شما متناسب است.

تحلیل تناسب رشته های بدون آزمون با معدل شما:

کدرشته هایی که در مقابل آنها عبارت "صرفاً با سوابق تحصیلی" درج شده است، به رتبه کنکور شما ربطی ندارند و قبولی در آنها با توجه به معدل شما مشخص می شود. برای اولین بار و به عنوان تنها نرم افزار در کشور، ما میزان تناسب معدل کتبی دیپلم شما را برای قبولی در رشته های بدون آزمون دفترچه انتخاب رشته سنجش مشخص می کنیم.

فایل خروجی نهایی مطابق با اصل دفترچه سنجش:

در نهایت، یک فایل کامل و بدون نقص از انتخابهای خود را دریافت می کنید که کد رشته های آن، دقیقا مطابق با کد رشته های دفترچه سنجش می باشد و شما می توانید ترتیب انتخابهای این فایل را به طور مستقیم و بدون کم و زیاد در فرم آنلاین انتخاب رشته سنجش وارد کنید. در بین تمامی سیستمهای انتخاب رشته، نرم افزار 3گام، تنها نرم افزاریست که با کمترین هزینه و با کمک هوش مصنوعی چنین امکانی را برای شما فراهم می کند.

نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷:

نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ برای ورود به دانشگاه ها از ترم مهر ماه امسال بسیار اهمیت دارد. شاید شما رتبه استانی خیلی خوبی کسب کرده باشید. اما به دلیل عدم توجه به سهمیه ها و شرایط انتخاب فلان رشته در فلان شهر و در فلان دانشگاه، از انتخاب گزینه های عالی که حق شما بود، بازمانده و به گزینه های درجه دوم و درجه سوم بسنده کنید.

  • در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷ توجه کنید که کلیه متقاضیان در گروه های آزمایشی ۵ گانه میتوانند ۱۵۰ کد رشته محل را انتخاب و در فرم اینترنتی وارد کنند.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷ توجه کنید که رشته های مورد نظر شما از دفتر راهنمای انتخاب رشته مربوطه به  هر گروه آزمایشی انتخاب شود و اشتباها، کد رشته محل های علوم تجربی را در علوم ریاضی یا هنر وارد نکنید که امکان اصلاح توسط سازمان سنجش به داوطلب داده نمیشود. مگر در موارد خیلی خاص!
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷ به این موضوع توجه کنید که پیش از ورود کد رشته محل ها در فرم اینترنتی، حتما در خانه روی کاغذ، ان ها را به دقت وارد کنید تا اشتباهی صورت نگیرد و موقع انتقال به رایانه، به راحتی این کار انجام شود.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ دقت کنید که کار را به روز اخر موکول نکنید.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ حتی الامکان از کافی نت ها استفاده نکنید تا تمرکز شما حفظ شود.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری  سال ۹۷ دقت کنید که ورود اطلاعات باید به سامانه سازمان سنجش باشد.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ دقت کنیدکه اولین انتخاب رشته شما نشان از علاقه شما به آن رشته دارد. پس انتخاب رشته را بر اساس اولویت های علمی و علایق خود تعیین کنید.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷، علایق شما به هر چیز ارجح است.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ از چشم و هم چشمی با دوست و آشنا و فامیل در انتخاب رشته پرهیز کنید.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷  اگر پس از ثبت نام به تغییر رشته و یا اولویت نیاز داشتید، تا پایان مهلت ثبت نام حداکثر ۵ رشته انتخابی را میتوانید جایگزین یا جابجا کنید.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ توجه کنید که اگر در آزمون غیبت داشتید یا از ابتدا در کنکور ثبت نام نکرده باشید، تا پایان مهلت انتخاب رشته میتوانید در رشته های بدون آزمون که صرفا بر اساس بررسی سوابق تحصیلی انجام می شود، انتخاب رشته کنید.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷، مطمئن ترین و موثق ترین و مستند ترین مشاور، سازمان سنجش آموزش  کشور است.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری در گروه زبان های خارجی، صرفا بخاطر اینکه در فلان دانشگاه تحصیل کنید، زبان روسی یا ایتالیایی که هیچ علاقه ای به آن ندارید را انتخاب نکنید.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری در گروه هنر، صرفا بخاطر اینکه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را انتخاب کنید، ۴ سال رنج تحصیل در رشته تئاتر که به آن علاقه ندارید را قبول نکنید.
  • در انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ از مشاوران مجازی مجهول الهویه و مجهول المکان پرهیز کنید.

توجه داشته باشید که تا مدتی که برای این کار فرصت دارید به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • حتما سری به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان محل سکونت بزنید
  • حتما با دانشجویان رشته مورد نظر خود رایزنی کنید
  • حتما با دانش آموختگان رشته های مورد نظر خود رایزنی کنید تا درک شما نسبت به رشته افزایش یابد.
  • چارت درسی رشته های مورد نظر را از سایت وزارت علوم دریافت و مطالعه کنید.
  • اطلاعات دانش آموختگان رشته های مختلف را میتوانید در لینکدین بدست آورید.
  • تنها درسی که نباید تا اوایل مهر ماه، از خواندن و تکرار آن طفره بروید، درس زبان انگلیسی است.
  • بهترین مشاور برای انتخاب های خوب، شناخت علایق و قابلیت ها و بررسی آینده بازار است.
  • انتخاب خوب، نیاز به صبوری و مطالعه خوب دارد.

جهت انتخاب رشته تخصصی کنکور سراسری دانشگاه های دولتی و آزاد سال 97 و همچنین اطلاع از سطح علمی دانشگاه ها و معرفی رشته های دانشگاهی و اطلاع از تراز قبولی رشته های دانشگاهی با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل از ساعت 8 صبح تا ساعت 1 شب با شماره 9099071290( تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

 معرفی سهمیه های مختلف در انتخاب رشته کنکور:

در آزمون سراسري طبق قوانين، ظرفيت رشته هاي دانشگاهي، بين سهميه هاي مختلف تقسيم مي شود.

سهمیه مناطق (یک، دو، سه)

سهمیه مناطق بر اساس امکانات آموزشی تعریف می شود و در واقع اختصاص سهمیه به دانش آموزان با امکانات کمتر می باشد. آن رتبه ای که در انتخاب رشته برای سازمان سنجش مهم است در واقع رتبه در سهمیه می باشد نه رتبه کشوری از این رو توجه به رتبه در سهمیه ، خصوصا سهمیه مناطق که بالای ۹۰ درصد دانش آموزان در این سهمیه قرار دارند؛ اهمیت زیادی دارد.
 
  • همة پذيرفته شدگان در رشته هاي روزانه (از هر منطق هاي) بابت تحصيل رايگان، تعهد خدمت دارند و  عهدهاي ديگر مانع از انجام اين تعهد نيست.
  • كساني كه با استفاده از سهمية مناطق دو يا سه، در رشته هاي روزانه پذيرفته شوند، بايد به مدت دوبرابر مدت تحصيل در مناطقي كه سازمان هاي مربوط تعيين مي كنند، خدمت نمايند.
  • داوطلبان مناطق دو يا سه اگر حداقلِ نمرة منطقة يك را داشته باشند، تعهد آنها برابر مدت تحصيل خواهد بود.
  • پذيرفته شدگان با استفاده از سهميه منطقه يك در رشته هاي تحصيلي دوره روزانه، برابر مدت تحصيل تعهد خدمت دارند.
  • انجام اين تعهد ها براي آقايان بعد از دورة سربازي است.
  • كساني كه با استفاده از سهمية مناطق محروم قبول مي شوند، تعهدات خاص خود را دارند.

بورسيه هاي نهادها و وزارتخانه ها موظفند طبق قراردادي كه با سازمان يا وزارت متبوع دارند، عمل نمايند.

سهمیه رزمندگان، ايثارگران و خانوادة شهدا

سهمية ايثارگران شامل: همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان( با جانبازي ۲۵ درصد به بالا) مي باشد.

  • ۲۵ درصد از ظرفيت هر رشته محل، مربوط به سهميه ايثارگران است.
  • ايثارگران براي قبولي در هر رشته محل، بايد حداقل ۷۰ درصد نمره گزينش آزاد در آن رشته محل را كسب كنند.
  • سهمية خانواده شهدا شامل: پدر، مادر، خواهر و برادر شهيد مي باشد.
 ۵ درصد از ظرفيت هر رشته محل، مربوط به جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان( با جانبازي زیر ۲۵ درصد) و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه است.

محدوديت استفاده از سهمية ايثارگران
این داوطلبان:
با سهمية رزمندگان سپاه پاسداران، وزارت جهاد كشاورزي و ستاد كل نيروهاي مسلح از سال  ۱۳۶۸ به بعد، و با سهميه هاي رزمندگان و ايثارگران بنياد شهيد و امور ايثارگران از سال ۱۳۷۶ به بعد فقط يكبار مي توانند با استفاده از سهمية ايثارگران در رشته هاي دورة روزانه و دو بار در دوره هاي ديگر(نوبت دوم(شبانه)، پيام نور، غيرانتفاعي، نيمه حضوري، مجازي و پرديس ) پذيرفته شوند.
داوطلباني كه با استفاده از سهمية رزمندگان (از سال ۱۳۶۸ به بعد) يا سهمية شاهد(از سال ۱۳۷۶ به بعد) در رشتة روزانه قبول شد هاند، حتي اگر درآن رشته ثبت نام نكرده يا انصراف داده باشند، نمي توانند بار ديگر از اين سهميه ها استفاده كنند.
پذيرفته شدگان در رشته هاي روزانه با استفاده از سهميه خانواده شهدا، ايثارگران و رزمندگان، به خاطر تحصيل رايگان، برابر مدت تحصيل تعهد خدمت دارند.

 

اصول مهم برای انتخاب رشته کنکور برای موفقیت:

اصل 1 انتخاب رشته کنکور:

اولین، مهم ترین و اساسی ترین نکته برای داشتن یک انتخاب رشته کنکور موفق، این است که در ابتدا به شناخت علایق خود اقدام کنید.

منبع انگیزه و انرژی ما در رسیدن به اهداف و موفق شدن در یک رشته، داشتن علاقه می باشد.

پس حتما درباره ی رشته هایی که به آن ها علاقه دارید، تحقیق های لازم را انجام دهید و آگاهی های لازم را در مورد آن ها به دست آورید.

چون ممکن است به رشته ای علاقه داشته باشید، ولی شرایط تحصیل یا کار در این رشته ها با خصوصیات فردی و شخصیتی شما مطابقتی نداشته باشد و در صورت ادامه تحصیل در همان رشته ها در دانشگاه، با مشکلات زیادی نظیر مشروطی، اخراج و … مواجه شوید.

اصل 2 انتخاب رشته کنکور:

استعدادها و توانایی های شخصی خود را به خوبی بررسی کنید.

استعداد مجموعه ای از توانایی های بالقوه ی شماست که به کمک علاقه می توانید آن ها را تحقق بخشید و در مسیر رسیدن به اهداف و موفقیت از آن ها استفاده و پیشرفت کنید.

اگر این مجموعه توانایی ها را در رشته ی مورد علاقه تان نداشته باشید، برای ادامه راه با مشکل مواجه خواهید شد.

مثلا اغلب دانش آموزان در انتخاب رشته ی تجربی به رشته های پزشکی-دندانپزشکی و داروسازی علاقه دارند و شاید مهم ترین هدف شان از تحصیل در رشته تجربی، قبول شدن در این رشته های تاپ باشد.

اما اگر خودشان را از لحاظ توانایی و استعداد شخصی آنالیز کنند، می بینند که این رشته ها با ویژگی های روحی و جسمی آنها سازگار نیست و استعداد در این رشته ها ندارند و تحت تاثیر محیط یا خواست خانواده و یا بدون هدف وارد این رشته شده اند.
بنابراین بر اساس استعداد و توانایی های تان انتخاب رشته کنید. این نکته در انتخاب رشته خیلی مهم است.

اصل 3 در انتخاب رشته موفق کنکور:

آینده شغلی رشته مورد علاقه خود را بررسی کنید تا بعد از اتمام تحصیل بتوانید وارد بازار کار مرتبط با رشته خود شوید.

بررسی و مشورت با فارغ التحصیلان رشته های مربوط، در انتخاب درست و داشتن یک انتخاب رشته کنکور موفق، به شما کمک زیادی می کند.

آینده شغلی و مالی یک رشته از این جهت نیز برای یک فرد حائز اهمیت است که فرد پس اتمام دوران تحصیل نیازهای مادی و برخی از نیازهای روحی خود را از طریق شغل بر آورده خواهد کرد و نمی توانید از آن چشم پوشی کنید.

منزلت اجتماعی هم از بعد برآوردن نیازهای روحی از قبیل نیاز به احترام، نیاز به توجه، افزایش اعتماد به نفس مهم است.

اصل 4 در انتخاب رشته کنکور:

انتخاب شهر محل ادامه تحصیل در انتخاب رشته بسیار مهم است.

شاید در ابتدا در مورد تحصیل در شهر دیگر و دور از محل سکونت خود نظر مثبت داشته باشید ولی باید از همه جوانب این موضوع را بسنجید و به عواملی نظیر، هزینه های رفت و آمد، اقامت در خوابگاه با دانشجویان دیگر، پیدا کردن محل سکونت، اختلاف فرهنگ میان شهر سکونت و شهر محل تحصيل، جدا شدن از خانواده و تنهایی زندگی کردن، را در نظر بگیرید تا بعدا برایتان مشکلی به وجود نیاید و شرایط سختی را برای خود به وجود نیاورید.

اصل 5 در انتخاب رشته:

با توجه به امکان اقتصادی و مالی خود و خانواده تان، نسبت به انتخاب رشته هایی مانند دوره های نوبت دوم یا شبانه، پیام نور، دوره های نیمه حضوری و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی اقدام کنید تا درمورد پرداخت شهریه این دانشگاه ها و هزینه های مرتبط با تحصیل، مشکلی نداشته باشید که باعث کاهش انگیزه و اعتماد به نفس و لطمه به درس شما خواهد شد.

اصل 6 انتخاب رشته کنکور:

در انتخاب رشته به شرایط ویژه و امتیازهای هر دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی مثل امکانات، خوابگاه، جنسیت مورد پذیرش، شرایط تحصیل و … دقت لازم را داشته باشید.

اصل 7 انتخاب رشته برای کنکور:

درصد ها و رتبه ی خود را در نظر بگیرید و با توجه به واقعیت ها و کمک گرفتن از کارنامه های قبولی داوطلبان سال های قبلرشته مورد نظرتان، انتخاب رشته کنید.

تفکر خوش بینانه و یا بلند پرواز بودن در انتخاب رشته باعث می شود شما موقیعت های خوبی را که دارید را از دست بدهید.

اصل 8 در انتخاب رشته کنکور سراسری:

انتخاب اول در فرم انتخاب رشته با انتخاب آخر از لحاظ اولویت نمره فرقی ندارد، برای یک داوطلب بهتر است که در هنگام الویت بندی رشته ها در فرم انتخاب رشته، بر اساس علایق شخصی و استعداد خود عمل کند.

اگر رتبه شما برای قبولی در رشته مدنظرتان در یک دانشگاه با سطح علمی خوب، کفاف نمی دهد، عاقلانه ترین کار این است که به رشته های مرتبط یا نزدیک به موضوع رشته مورد نظر خود فکر کنید چرا که انتخاب یک رشته که به آن علاقه ندارید، در یک دانشگاهی که از نظر سطح علمی یا شرایط دیگر عالی است، یعنی ساختن آینده ای بدون انگیزه و موفقیت برای خودتان.

اصل 9 در انتخاب رشته دانشگاهی:

امکان ادامه ی تحصیل در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکترا، در برخی از رشته ها وجود ندارد و یا دارای شرایط سخت و محدودیت هایی می باشد.

پس قبل از انتخاب رشته به خوبی در مورد آینده تحصیلی رشته مورد نظر اطمینان حاصل کنید تا در صورت تمایل به ادامه تحصیل، مشکلی برایتان به وجود نمی آید.

اصل 10 انتخاب رشته موفق برای کنکور:

در هنگام انتخاب رشته، رشته های شبانه، غير انتفاعی، پیام نور و نیمه حضوری، را در لیست انتخاب هایتان قرار دهید. چون در صورت انتخاب این رشته ها و قبولی در آن ها، به راحتی می توانید مجددا در کنکور سال بعد شرکت کرده و محرومیتی نخواهید داشت.

ولی در صورت پذیرفته شدن در دوره روزانه از شرکت در کنکور سراسری به مدت یک سال محروم می شوید و عقب می افتید.

جهت انتخاب رشته تخصصی کنکور سراسری دانشگاه های دولتی و آزاد سال 97 و همچنین اطلاع از سطح علمی دانشگاه ها و معرفی رشته های دانشگاهی و اطلاع از تراز قبولی رشته های دانشگاهی با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل از ساعت 8 صبح تا ساعت 1 شب با شماره 9099071337( تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

نوشتن دیدگاه


ورود به سایت

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.