• 1
  • 1

ثبت نام مدارس شاهد سال 1402

ثبت نام مدارس شاهد سال 1402

 

.................

                                               "سامانه صدای راهنما"


                        " مشاوره دهنده تخصصی مدارس شاهد درسال 1402"

 

جهت مشاوره و ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی و پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم و همچنین ثبت نام میان پایه در مدارس شاهد سال 1402 همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت منزل و بدون گرفتن کد، باشماره  9099071290(تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.


                                          تماس از 8 صبح تا 12 شب


                                        حتی ایام تعطیل و روزهای جمعه

 

 ثبت نام مدارس شاهد دوره اول متوسطه سال 1402

هنگامی که مدرسه های شاهد تاسیس شدند ، با هدف بالا بردن سطح تحصیلی دانش آموزانی که جزو خانواده های شاهد و ایثارگر بودند شروع به فعالیت کردند و جزو مدرسه های برتر از نظر علمی و آموزشی در سطح کشور به حساب می ‌آیند . اما با گذر زمان ظرفیت این مدارس با دانش آموزان شاهد پر نمی شد ، از این رو مدیران و مسئولان این مدارس تصمیم گرفتند که از دانش آموزان عادی هم برای این مدارس دانش آموز جذب کنند . پذیرش با این شرط بود که دانش‌آموزان عادی که تمایل داشته باشند در مدرسه شاهد ادامه تحصیل دهند ، باید حتماً شرایط ثبت نام مدارس شاهد دوره اول متوسطه را داشته باشند.

بیشتر خانواده ‌ها تمایل دارند که فرزندانشان در مدرسه های بهتر و با سطح کیفی بالاتر درس بخوانند ، زیرا می ‌دانند که تحصیل در این مدرسه ‌ها می ‌تواند آن ها را در مسیر بهتری قرار دهد و به نوعی آینده شغلی و تحصیلی آن ها را رقم بزند. از این رو تحصیل در مدارس برتر را سرمایه گذاری بر روی آینده فرزندان خود می‌ دانند. کیفیت آموزشی مدارس شاهد در سطح بالایی قرار دارد و خیلی از داوطلبان و دانش آموزان علاقمند به ثبت نام در این مدارس هستند.

 نحوه ی ثبت نام مدارس شاهد دوره اول متوسطه سال 1402

نام نویسی در مدرسه های شاهد به دو صورت انجام می شود ، که یا می تواند ثبت نام اینترنتی باشد یا حضوری ، که ثبت نام برای ورود به دوره ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه ، برای پایه ‌های اول ابتدایی و هشتم و دهم به صورت اینترنتی انجام می ‌شود و بقیه پایه های تحصیلی ثبت نام حضوری دارند.

 در مقاله ی پیش رو تصمیم داریم تا در مورد ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد مربوط به دوره اول متوسطه صحبت کنیم و جزئیات لازم در این رابطه را با شما در میان بگذاریم تا دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در دوره اول متوسطه را دارند بتوانند با آگاهی بیشتری در این مسیر گام بردارند و تصمیمات درست تری بگیرند.

 

 جهت مشاوره و ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی و پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم و همچنین ثبت نام میان پایه در مدارس شاهد سال 1402  همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت منزل و بدون گرفتن کد، باشماره 9099071290(تماس از سراسر کشور)  تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 شهریه ی مدارس شاهد سال 1402

هزینه ی تحصیل مدرسه های شاهد برای دانش آموزان خانواده شاهد کاملا رایگان است و توسط بنیاد شهید پرداخت می شود ، اما دانش ‌آموزان عادی که تمایل داشته باشند در این مدرسه ها تحصیل کنند باید شهریه بپردازند ، که میزان شهریه مدارس شاهد سال 1402 برای دانش آموزان عادی که عضو خانواده های شهدا نیستند ، برای سال تحصیلی سال 1402 بین ۴۵۰ تا ۷۳۰ هزار تومان می باشد.

 زمان ثبت نام مدارس شاهد دوره اول متوسطه سال 1402

دانش آموزانی که دوره ابتدایی خود را تمام کرده باشند ، می ‌توانند برای ادامه تحصیل در دوره اول متوسطه در مدارس شاهد از خرداد ماه 1402 ثبت نام خودشان را به صورت اینترنتی در سامانه جامع شاهد و امور ایثارگران انجام دهند. داوطلبانی که ثبت نام میان پایه در مدارس شاهد انجام می ‌دهند باید به صورت حضوری با جمع ‌آوری مدارک ثبت نام مدارس شاهد سال 1402 به مدرسه ی مورد نظر خود مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

 تمامی مدرسه های شاهد برای دوره اول متوسطه در پایه های هشتم و نهم ، ثبت ‌نام دانش آموزان را انجام می ‌دهند که در این صورت افرادی که شرایط ثبت نام مدارس شاهد سال 1402  را داشته باشند باید در مرداد ماه 1402 به مدرسه ها به صورت حضوری مراجعه کنند و ثبت نامشان را انجام دهند . 

 نحوه پیش ثبت نام مدارس شاهد دوره اول متوسطه سال 1402

 آن دسته از دانش آموزانی که تمایل به ثبت نام در مدارس شاهد برای ورود به دوره اول متوسطه یعنی پایه هفتم دارند ، باید در زمانی که تعیین می شود به سامانه سجا مراجعه کنند و بر اساس مراحلی که گفته می ‌شود ثبت نام خود را انجام دهند :

در گام اول باید به سامانه جامع امور شاهد و ایثارگران ( سامانه سجا )مراجعه کنند. سپس در سمت چپ سایت و در بخش " ثبت نام دانش آموزان " ، روی گزینه " ورود دانش آموزان " کلیک کنند تا وارد صفحه ی بعد شوند.

در این مرحله باید اطلاعات شناسنامه ای و مشخصات فردی دانش آموز ، از جمله کد ملی ، نام و نام خانوادگی ، مشخصات شناسنامه ای ، نام استان و شهرستان ، نام آموزشگاه را وارد کنند و بعد از آن باید مدارک ثبت نام مدارس شاهدسال 1402  که از آن ها خواسته می شود را در سایت بارگذاری کنند . چنانچه در فرآیند ثبت نام اطلاعات اشتباهی وارد شود ، مسئولیت با خود دانش آموز است و ثبت نام او در مدرسه لغو می شود.

هنگامی که فرم ثبت نام موقت تکمیل شد ، در صورتی که پیش ثبت نام با موفقیت انجام شده باشد ، سامانه یک کد رهگیری ارائه می دهد که بهتر است آن کد را به همراه یک نسخه از فرم ثبت نام ، پیش خود نگه دارید. در ضمن متقاضیان تا پایان مهلت ثبت نام وقت برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی دارند و بعد از آن نمی توانند ویرایشی انجام دهند.

 

 جهت مشاوره و ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی و پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم و همچنین ثبت نام میان پایه در مدارس شاهد سال 1402  همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت منزل و بدون گرفتن کد، باشماره  9099071290(تماس از سراسر کشور)   تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد دوره اول متوسطه سال 1402

 همانطور که می دانید ثبت نام در هر مدرسه ای شرایط بخصوصی دارد ، مخصوصا در مدرسه های شاهد که سطح کیفیت آموزشی در آن بالاست و با هدف جذب دانش آموز از خانواده ‌های شهدا تاسیس شده است ، برای ثبت نام تمامی دانش آموزان شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده و تنها افرادی که شرایط ثبت نام مدارس شاهد دوره اول متوسطه سال 1402 را داشته باشند می ‌توانند در این مدارس نام نویسی کنند.  این شرایط در دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی قرار می گیرند که در ادامه هر کدام از آن ها را شرح خواهیم داد.

 

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام مدارس شاهد سال 1402

1)     رعایت شئونات و پوشش مناسب با سن دانش آموزان ( خصوصا داشتن حجاب برتر برای دانش آموزان دختر )

2)     رعایت تمامی مقررات و آیین نامه های تربیتی ، انضباطی و آموزشی مدارس شاهد

3)     پایبندی خانواده ها به ارزش های اسلامی و تربیت دینی

4)     اسکان دانش آموز در محدوده تعیین شده مدارس

5)     داشتن صلاحیت رفتاری و اخلاقی لازم برای دانش آموزان

6)     کسب مقیاس خیلی خوب و یا حداکثر در یک درس ، مقیاس خوب و در بقیه دروس مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه ششم 

 همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد ، از اول تاسیس مدارس شاهد هدف ارتقا فرزندان شاهد و ایثارگر در زمینه های علمی بوده است ، ولی بعلت تکمیل نشدن ظرفیت ثبت ‌نام ، از خانواده های عادی هم پذیرش انجام شد. ولی آن دسته از دانش آموزانی می توانند در این مدارس تحصیل کنند که واجد شرایط باشند . برای جذب دانش آموزان در مدارس شاهد اولویت بندی هایی در نظر گرفته شده که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

1)     دانش آموز جانباز و فرزند جانباز 25 تا 49 درصد

2)     فرزند جانباز تا 25 درصد

3)     خواهر و برادر شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر ، نوه شهید و نوه جانباز 70 درصد و بالاتر و نوه شهید اتباع

4)     فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی

5)     فرزند رزمنده جبهه مقاومت

6)     فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه

7)     نوه آزاده ، نوه جانباز 50 تا 69 درصد ، نوه آزاده با جانبازی تا 69 درصد

8)     نوه جانباز تا 49 درصد ، سلاله (نتیجه) شهید

9)     فرزند همسر (شهید ، جانباز 50 درصد به بالا و آزاده)

10)  نوه رزمنده

11)  فرزند گروه جهادی شمیم شاهد

12)  خواهر زاده و یا برادر زاده شهید و جانباز 70 درصد به بالا

13)  دانش آموز حافظ قرآن کریم

14)  رتبه های اول تا سوم در مسابقات سالانه حفظ ، مفاهیم ، قرائت قرآن و نهج البلاغه آموزش و پرورش در سطح منطقه ، استان ، کشور و بین المللی

15)  رتبه های اول تا سوم در مسابقات فرهنگی ، هنری ، ورزشی و علمی دانش آموزان منطقه ، استان ، کشور و بین المللی

16)  فرزند کارمند رسمی و پیمانی آموزش و پرورش و بنیاد شهید شاغل در طرح شاهد ، دانش آموزان متقاضی نام نویسی در مدرسه شاهد محل تدریس والدین

17)  فرزندان کارکنان رسمی آموزش و پرورش شاغل در مدرسه ایثارگران

18)  فرزندان فرهنگیان شاغل به تدریس در مدارس مناطق امنیتی درگیر و غیر درگیر

19)  فرزند کارمند رسمی آموزش و پرورش و بنیاد شهید (شاغل یا بازنشسته) (مامور یا انتقالی به ادارات دیگر)

20)  فرزند یا نوه خیر مدرسه ساز

21)  دانش آموزانی که از نظر امتیاز علمی از بقیه ی دانش آموزان در سطح بالاتری قرار داشته باشند.

 

 جهت مشاوره و ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی و پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم و همچنین ثبت نام میان پایه در مدارس شاهد سال 99  همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت منزل و بدون گرفتن کد، باشماره  9099071290(تماس از سراسر کشور)   تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

 نکات مهم در رابطه با ثبت نام مدارس شاهد سال 1402

در بین تمامی داوطلبان علاقمند به ثبت نام در پایه هفتم مدارس شاهد ، نتایج اولیه تا دو برابر ظرفیت ( اصلی و ذخیره ) از راه سامانه سجا اعلام می شود و مدیران این مدرسه ها بعد از اینکه اسامی را دریافت کردند باید از طریق سیستم پیامکی به والدین دانش آموزان اطلاع رسانی کنند.

بعد از اطلاع والدین از نتایج ، باید برای نام نویسی نهایی و قطعی با در دست داشتن مدارک لازم ، به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند تا آن مدارکی که هنگام ثبت نام اولیه در سایت بارگذاری شده بود را حضوری بصورت اصل تحویل دهند. در ضمن برای ثبت نام قطعی ، حضور یکی از والدین دانش آموز برای بررسی و تایید مدارک در مدرسه الزامی است.

بعد از اینکه مدارک توسط مدارس بررسی شدند ، اگر نقصی داشته باشند ، ولی دانش آموز باید نهایتا تا یک هفته از تاریخ اعلام شده اقدام به رفع نقص و تحویل مدارک به مسئول مربوطه نماید.

در مورد دانش آموزانی که در شرایط یکسان قرار دارند و دارای امتیاز برابر هستند ، اولویت با داوطلبانی است که محل سکونت آن ها به مدرسه نزدیک تر باشد.

 

 مدارک ثبت نام مدارس شاهد سال 1402

 تعدد مدرسه ها باعث شده که والدین این روزها مدام به دنبال پیدا کردن مدرسه بهتر و با کیفیت آموزشی بالاتر برای فرزندان خود باشند و آن ها به خوبی می ‌دانند که تحصیل در مدرسه های با کیفیت، می تواند آینده فرزندان آن ها را رقم بزند و از این رو انتخاب سرنوشت سازی خواهد بود. از بین مدرسه های مختلفی که در پایه های مختلف تحصیلی دانش آموز می پذیرند، مدرسه های شاهد جزو مدارس بسیار محبوب در بین والدین و دانش آموزان هستند که در مقاطع تحصیلی ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه، با شرایط بخصوصی دانش آموزان را می پذیرند.

 ثبت ‌نام این مدارس در پایه اول ابتدایی، هفتم متوسطه و همچنین در پایه دهم متوسطه به صورت اینترنتی انجام می‌ شود و ثبت نام برای پایه‌ های دیگر تحصیلی، به صورت حضوری با مراجعه به خود مدرسه شاهد مورد نظر انجام خواهد شد.

 داوطلبانی که تمایل دارند در مدرسه های شاهد ادامه تحصیل دهند، می ‌توانند با جمع ‌آوری مدارک ثبت نام مدارس شاهد سال 1402 و بررسی شرایط ثبت نام مدارس شاهد سال1402 ، در زمان مشخص شده اقدام به ثبت نام مدارس شاهد سال1402 کنند. تمامی مدارک لازم برای ثبت نام مدارس شاهد 1402، در دفترچه راهنمای ثبت نام مدارس شاهد 1402 آورده شده است. در این مطلب تصمیم داریم در مورد زمان و مدارک ثبت نام مدارس شاهد صحبت کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر در این زمینه تصمیم‌ گیری کنید و قدم در این مسیر بگذارید.

جهت مشاوره و ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی و پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم و همچنین ثبت نام میان پایه در مدارس شاهد سال 1402  همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت منزل و بدون گرفتن کد، باشماره  9099071290(تماس از سراسر کشور)   تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد 1402

همانطور که گفتیم ثبت نام اولیه مدارس شاهد در پایه های اول ابتدایی ، هفتم متوسطه و دهم متوسطه به صورت اینترنتی از طریق سایت مربوطه انجام می شود و در این مرحله باید مدارک ثبت نام مدارس شاهد 1402 بصورت آنلاین بارگذاری شود.

از جمله اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاعات تماس داوطلب مانند آدرس محل سکونت ، کدپستی ، تلفن ثابت و تلفن همراه
  • اطلاعات والدین دانش آموز شامل نام ، نام خانوادگی و مشخصات شناسنامه ای آن ها
  • کد پرسنلی و سابقه شغلی والدین ( چنانچه شاغل یا بازنشسته آموزش و پرورش باشند. )

سعی کنید زمانی که ثبت نام اینترنتی انجام می دهید، اطلاعاتی شامل مشخصات شناسنامه ای ، نام استان و شهرستان ، نام مدرسه مورد تقاضا و غیره را با دقت و صحت وارد کنید. اگر هر اشتباهی در این مورد پیش بیاید ثبت نام داوطلب منتفی خواهد بود و امکان اعتراض هم وجود ندارد. چنانچه اطلاعات ثبت نامی داوطلبی ناقص باشد ، تا قبل از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام فرصت دارند با فراهم کردن نواقص ، برای ثبت نام خود در سایت سجا اقدام کنند.

 جهت مشاوره و ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی و پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم و همچنین ثبت نام میان پایه در مدارس شاهد سال 1402  همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت منزل و بدون گرفتن کد، باشماره  9099071290(تماس از سراسر کشور)  تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

ثبت نام حضوری مدارس شاهد 1402

بعد از اینکه ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد انجام شد، سوابق تحصیلی و امتیازات دانش آموزان، توسط مدارس مورد نظر بررسی می شوند و سپس در زمان اعلام نتایج مدارس شاهد 1402 ، وضعیت داوطلبان مشخص خواهد شد. در این مرحله، آن دسته از دانش آموزانی که در لیست پذیرفته شدگان قرار گرفته باشند باید با آماده کردن مدارک لازم برای ثبت نام حضوری مدارس شاهد 1402 به مدرسه ی مورد نظر مراجعه کرده و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

 

 مدارک لازم برای ثبت نام حضوری مدارس شاهد 1402

از جمله مدارکی که باید هنگام ثبت نام حضوری به مدارس شاهد ارائه شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه ی 12 عدد عکس 4*3 دانش آموز که در سال جاری گرفته شده باشد
  • ارائه ی کپی و اصل تمام صفحات شناسنامه دانش آموز
  • ارائه ی کپی و اصل کارت ملی دانش آموز
  • ارائه ی تمامی مدارک مربوط به محل سکونت دانش آموز به همراه قبض های منزل که کد پستی و نشانی در آن ذکر شده
  • پرونده و مدارک تحصیلی سال قبل دانش آموز
  • مدارک مربوط به جدول امتیاز بندی دانش آموز

در نظر داشته باشید که هنگام ثبت نام حضوری در تمامی پایه های تحصیلی حضور حداقل یکی از والدین الزامی است و اگر مدارک ثبت نام ناقص باشد ، ولی دانش آموز حداکثر تا یک هفته وقت دارد تا مدارک را تکمیل شده تحویل دهد و در غیر اینصورت پیش ثبت نام اینترنتی دانش آموز لغو می شود و از لیست کنار گذاشته می شود.

 

 جهت مشاوره و ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی و پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم و همچنین ثبت نام میان پایه درمدارس شاهد سال 1402 همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت منزل و بدون گرفتن کد، باشماره  9099071290(تماس از سراسر کشور)  تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

 مدارک احراز شرایط و مشخص کننده امتیاز دانش آموز برای ثبت نام مدارس شاهد 1402

 تا چند سال پیش ثبت نام در مدارس شاهد تنها برای دانش آموزان شاهد میسر بود، اما حالا دانش آموزان غیرشاهد هم اجازه ی ثبت نام در این مدارس را دارند. البته شرایط پذیرش و تحصیل این دو دسته با هم متفاوت است. در واقع دانش آموزانی که ثبت نام مدارس شاهد 1402 را انجام می دهند یا دانش آموزان شاهد هستند یا غیر شاهد.

دانش آموزان شاهد شامل فرزندان شهدا ، آزادگان ، جانبازان 50 درصد و بالاتر می باشند که بعد از ثبت نام در سامانه سجا، باید مدارک لازم برای ثبت نام را به مدرسه ی مورد نظر ارائه دهند و ثبت نام آن ها حضوری انجام می شود و دیگری دانش آموزان غیر شاهد که شامل دانش آموزان دارای اولویت ایثارگری و سایر اولویت ها هستند

 مدارک احراز شرایط شاهد جهت ثبت نام در مدارس شاهد 1402

 دانش آموزانی که هنگام ثبت نام، خود را در دسته ی دانش آموزان شاهد معرفی می کنند، باید مدارک لازم جهت این سهمیه را ارائه دهند. از جمله ی این مدارک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 1)     مدارک هویتی پدر یا پدربزرگ جانباز

 2)     مدارک نشان دهنده ی اسارت پدر یا پدربزرگ

 3)     مدارک احراز شرایط درصد جانبازیت پدر یا پپدربزرگ

 4)     مدارک هویتی نشان دهنده ی شهادت پدر یا پدربزرگ دانش آموز

 5)     مدارک نشان دهنده ی خیر مدرسه ساز بودن پدر یا پدربزرگ دانش آموز

 6)     مدارک احراز شرایط جبهه پدر

 7)     مدارک احراز شرایط شغلی پدر یا مادر

 

جهت مشاوره و ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی و پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم و همچنین ثبت نام میان پایه در مدارس شاهد سال 1402 همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت منزل و بدون گرفتن کد، باشماره  9099071290(تماس از سراسر کشور)   تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد سال 1402

ثبت نام در مدارس شاهد شرایطی دارد که برای همه دانش آموزان داشتن این شرایط و رعایت آن الزامی است. در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را نام می بریم:

  • سکونت دانش آموزان شاهد و غیر شاهد در محدوده مکانی تعیین شده
  • برخورداری از اخلاق و رفتار شایسته
  • رعایت قوانین انضباطی و تربیتی و آموزشی
  • پایبندی خانواده دانش آموزان به شئونات و ارزش های اسلامی
  • رعایت احکام شرعی و پوشش اسلامی و بویژه حجاب برتر (ویژه دختران)

 وضعیت معدل و حداقل نمره در مدارس شاهد

  • پایه هشتم : معدل حداقل 17 و نمره حداقل 16
  • پایه هشتم حاضر در مدارس شاهد : حداقل نمره 16 در نوبت دوم
  • پایه نهم ورودی مدارس شاهد : حداقل معدل 17 و حداقل نمره 16
  • پایه نهم حاضر در مدارس شاهد : حداقل معدل 16 و حداقل نمره 15
  • سال اول و دوم متوسطه ورودی مدارس شاهد : حداقل معدل کل 16 و حداقل نمره سالانه 14
  • سال سوم نظری ورودی مدارس شاهد : معدل کل 15 در قبولی خرداد و نمره سالانه 14
  • سال سوم نظری حاضر در مدارس شاهد : معدل کل حداقل 14 و نمره سالانه حداقل 13
  • سال آخر دوم متوسطه ورودی مدارس شاهد : حداقل میانگین نمره سالانه 14
  • سال آخر دوم متوسطه حاضر در مدارس شاهد : معدل کل حداقل 14 و حداقل نمره سالانه 13

 جهت مشاوره و ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی و پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم و همچنین ثبت نام میان پایه در مدارس شاهد سال 1402  همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت منزل و بدون گرفتن کد، باشماره  9099071290(تماس از سراسر کشور)   تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

سوالات متداول

1- برای ثبت نام در مدارس شاهد باید اینترنتی اقدام شود یا حضوری ؟

نام نویسی در مدرسه های شاهد به هر دو صورت انجام می شود ، در واقع ثبت نام برای ورود به دوره ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه برای پایه ‌های اول ابتدایی و هشتم و دهم به صورت اینترنتی انجام می ‌شود و بقیه پایه های تحصیلی ثبت نام حضوری دارند.

2- ثبت نام مدارس شاهد دوره اول متوسطه سال 1402 در چه تاریخی انجام می شود ؟

ثبت نام از تاریخ 1 تا 17 خرداد ماه به صورت اینترنتی در سامانه جامع شاهد و امور ایثارگران انجام می شود.

 3- آیا فرزندان شهدا هم باید شهریه این مدارس را بپردازند ؟

خیر هزینه ی تحصیل مدرسه های شاهد برای دانش آموزان خانواده شاهد کاملا رایگان است و توسط بنیاد شهید پرداخت می شود.

 4- ثبت نام اینترنتی اول ابتدایی و هشتم و دهم مدارس شاهد از طریق کدام سایت انجام می شود ؟

از طریق سامانه جامع امور شاهد و ایثارگران ( سامانه سجا ) انجام می شود.

 5- شرط علمی برای پذیرش دانش آموزان در دوره اول متوسطه در مدارس شاهد چیست؟

کسب مقیاس خیلی خوب و یا حداکثر در یک درس ، مقیاس خوب و در بقیه دروس مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه ششم 

 6-ملاک سنجش دانش آموزان ابتدایی در مدارس شاهد چیست؟

 باید تمام دروس خرداد ماه را در مقیاس خیلی خوب پشت سر بگذارند.

 7-دانش آموزان پایه هفتم که متقاضی ورود به مدارس شاهد هستند چه ویژگی باید داشته باشند؟

 باید در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی در تمامی دروس خیلی خوب باشند و یا در یک درس خوب و در سایر دروس خیلی خوب باشند.

 8- آیا تنها فرزندان شاهد اجازه تحصیل در این مدارس را دارند؟

 خیر، دانش آموزان غیر شاهد هم در این مدارس پذیرفته میشوند.

 9- ثبت نام مدارس شاهد در چه تاریخی انجام می شود؟

 بسته به پایه تحصیلی در خردادماه و تیرماه

 

 جهت مشاوره و ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی و پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم و همچنین ثبت نام میان پایه در مدارس شاهد سال 1402  همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت منزل و بدون گرفتن کد، باشماره  9099071290(تماس از سراسر کشور)   تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

ورود به سایت

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.