• 1
  • 1

ثبت نام کنکور سراسری سال 1402

ثبت نام کنکور سراسری سال 1402

 

                                              "سامانه صدای راهنما"



" مشاوره دهنده تخصصی کنکور سراسری سال 1402 "


                                         

جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام و شرایط شرکت در کنکور سراسری سال 1402 با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با شماره  9099071290 (تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

ثبت نام کنکور سراسری سال 1402 طبق اعلامیه سازمان سنجش آموزش کشور از بهمن ماه 1402 آغاز می گردد لذا داوطلبان گرامی دقت فرمایند مطابق سال های  گذشته این ثبت نام به صورت الکترونیکی از طریق سامانه sanjesh.org سایت ثبت نام کنکور سراسری صورت می گیرد که داوطلبان گرامی می توانند در صورت داشتن شرایط اقدام به ثبت نام نمایند.

ثبت نام کنکور سراسری 1402 توسط سازمان سنجش انجام می شود و علاقمندان به رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد، در صدد ثبت نام و شرکت در آزمون این رشته ها می باشند. با توجه به این که همزمان با فرآیند ثبت نام، دفترچه ثبت نام کنکور 1402نیز منتشر می شود، داوطلبان می بایست پس از دانلود دفترچه و مطالعه دقیق آن برای ثبت نام اقدام نمایند.

ثبت نام کنکور سراسری یکی از اصلی ترین و بهترین راه‌ها برای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی است، بسیاری از افراد پس از گذراندن یک بازه‌ی زمانی 12 ساله تحصیل در مدارس به دنبال پیدا کردن اهداف و دنبال کردن آرزوهای خود ورود به دانشگاه را اولین وسیله می‌دانند. در اینجا سوالات بسیاری وجود دارد که چگونه بایستی در کنکور سراسری ثبت نام نمود؟ چه افرادی مجاز به ثبت نام هستند؟ چه اقداماتی برای ثبت نام بایستی انجام داد و … در ادامه به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد. تا پایان مرکز مشاوره صدای راهنما  را همراهی نمایید.

انتخاب نظام آموزشی، شناخت صحیح سهمیه‌ها، استفاده از منابع مطالعه خوب، آشنایی کامل با رشته‌های دانشگاهی و قوانین دانشگاه‌ها (مانند قوانین نقل و انتقال) و اطلاع از ده‌ها نکته ریز و درشت برای موفقیت شما در آزمون سراسری لازم است. موفقیت در ماراتن کنکور فقط به درس خواندن زیادی نیاز ندارد، به طور مثال، ثبت نام کنکور سراسری پر از نکات ریز است و اگر اشتباهی در آن صورت گیرد؛ عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد. به همین علت مرکز مشاوره صدای راهنما تصمیم گرفته با انتشار محتوای لازم به زبان ساده، مسیر متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری را هموار کند.
 

جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام و شرایط شرکت در کنکور سراسری سال 1402 با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با شماره  9099071290 (تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

 شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1402

داوطلبان کنکور 1402 می بایست تمامی شرایط عمومی ثبت نام کنکور را دارا باشند. این قوانین در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اعلام می شود. داوطلبانی که تمایل به مطالعه دفترچه مذکور دارند می بایست وارد سایت سنجش شده و دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری را دانلود نمایند. شرایط عمومی ثبت نام کنکور 1402 که به شرح زیر می باشد:

 اعتقاد به اسلام و يا یکی از اديان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران

 عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران

 درصورتی كه داوطلب قبلا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، بايد تغيير نظر او احراز شود.

 نداشتن سابقه عضويت در سازمان های غيرقانونی، فراماسونری و اعقاب آن ها

 عدم احراز فساد اخلاقی

 عدم اعتياد به مواد مخدر

 

جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام و شرایط شرکت در کنکور سراسری سال 1402 با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با شماره  9099071290 (تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1402

داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور سراسری از نظر وضعیت تحصیلی در شرایط و موقعیت های متفاوتی قرار دارند. از این رو سازمان سنجش بخشی از دفترچه راهنمای این آزمون را به بررسی شرایط اختصاصی متقاضیان نسبت داده و با ارائه بندها و تبصره های مختلف محدودیت ها و ممنوعیت های ممکن را معرفی کرده است. در قسمت زیر به توضیح اجمالی شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور 1402 پرداخته شده است:

 داوطلبان مجاز به ثبت نام کنکور سراسری عبارتند از:

 

  1. دارندگان دیپلم چهار ساله نظام قدیم
  2. دارندگان مدرک پیش دانشگاهی نظام ترمی-واحدی سالی واحدی
  3. دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  4. دارندگان دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید (6-3-3)

 

ثبت نام و ادامه تحصيل پذيرفته شدگان، در رشته هایی كه پذيرش آنان از نيمسال دوم سال 1402 آغاز می شود به شرط دريافت مدرک تحصيلی ديپلم نظام آموزشی جديد 6-3-3 و يا پيش دانشگاهی و يا مدرک كاردانی حداکثر تا تاريخ 1402/11/31 بلاامانع می باشد.

 دارندگان مدرک كارداني (فوق ديپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دارندگان مدرک كاردانی پیوسته و همچنین آن دسته از متقاضيان مذكور که حداكثر تا 1402/06/31 در مقطع كاردانی پيوسته (فوق ديپلم) فارغ التحصیل می شوند، حق ثبت نام در آزمون سراسری را خواهند داشت.

 فارغ التحصيلان رشته های تحصيلی مورد نياز وزارت بهداشت (مشمولين خدمات اجباری قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان) در مقطع کاردانی که باید حداکثر تا 1402/06/31 و یا 1402/11/30 (درصورت قبولی در رشته هايی که پذيرش آنان از نيمسال دوم تحصيلی 1402 آغاز می گردد) خدمات خود را به پایان رسانیده باشند، چنانچه در مقطع دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی پذیرفته شوند، می توانند خدمات موضوع این قاونو را پس از اتمام تحصيل با مقطع جديد به انجام برسانند.

 فارغ التحصيلان دوره كاردانی رشته های تحصيلی گروه های آموزشی غيرپزشکی حداكثر تا تاريخ

1402/6/31 به شرطی می توانند در آزمون سراسری سال 1402 شركت نمايند که تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند.

 فارغ التحصيلان رشته های تحصيلی بهداشت دهان، تكنسين سلامت دهان، پرستاری دندانپزشكی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان نمي باشند.

 

جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام و شرایط شرکت در کنکور سراسری سال 1402 با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با شماره  9099071290 (تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

 مدارک لازم برای ثبت نام کنکور 1402

 

متقاضیان شرکت در کنکور سراسری می بایست به جمع آوری و آماده کردن مدارک مورد نیاز اقدام نموده تا در هنگام ثبت نام از درج اشتباه اطلاعات خود جلوگیری کنند. تنها مدرکی که نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام دارد یک قطعه عکس مربوط به داوطلب با ویژگی های زیر خواهد بود.

  • عکس ارسالی بدون حاشیه و در ابعاد 4×3 یا 4×6 باشد.
  • عکس داوطلب باید در قالب jpg اسکن شده باشد.
  • حجم عکس ارسالی نباید بیشتر از 70 کیلوبایت باشد.
  • تصویر ارسالی باید رنگی با پس زمینه سفید و حتما مربوط به سال جاری باشد.
  • عکس ارسالی باید واضح، بدون هر گونه خدشه و تمام رخ باشد.
  • عکس اسکن شده از روی مدارک دیگر، قابل قبول نمی باشد.
  • تصویر داوطلبان خانم باید با حجاب کامل و به صورت تمام رخ باشد.
  • در صورت استفاده از عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد.
بعد از بارگذاری عکس می بایست با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی، اطلاعات هویتی خود را در فرم ثبت نام درج کنید. البته در تقاضانامه ثبت نام کنکور سراسری پرسش های دیگری از قبیل کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی، کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی، کد مربوط به منطقه و کدپستی محل سکونت، کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد، معدل کتبی دیپلم و… مطرح شده است که پاسخ به تمامی آن ها اجباری می باشد.
 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری 1402

 

همانطور که می دانید کلیه فرم های ثبت نام به صورت اینترنتی در دسترس است و نیازی به ارائه حضوری هیچ یک از فرم ها نیست. در این قسمت همراه ما باشید تا نحوه تکمیل کردن فرم ها را بررسی کنیم.

بخش اول ( بند 1 تا 9 ) شامل اطلاعات فردی و شناسنامه ای است و بخش دوم ( بند 10 تا 24 ) این بخش از فرم ثبت نام به بررسی مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلب می پردازد.

بخش سوم ( بند 25 ) مشخص کردن اقلیت های دینی ( زرتشتی، کلیمی، مسیحی ) و بخش چهارم ( بند 26 تا 28 ) مربوط به سهمیه های کنکور سراسری می باشد.

بخش پنجم ( بند 29 ) مختص داوطلبان دارای معلولیت بوده و بخش ششم ( بند 30 ) مربوط به داوطلبان اتباع خارجی است که باید کد پیگیری خود را وارد کنند.

بخش هفتم ( بند 31 ) مخصوص داوطلبان متقاضی صندلی چپ دست و سهمیه بهیاری است.

بخش هشتم ( بند 32 تا 34 ) وضعیت تحصیلی داوطلب را از جهت دانشجو روزانه و غیر روزانه، انصرافی و اخراجی مشخص خواهد کرد.

بخش نهم ( بند 36 و 35 ) مختص داوطلبان شاغل رسمی و پيمانی و محل خدمت می باشد.

بخش دهم ( بند 39 ، 38 ، 37 ) انتخاب گروه آزمایشی امتحانی ( تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان ) و انتخاب زبان امتحانی است که لازم است مشخص شود.

اگر علاقه به رشته دانشگاه پیام نور، غیر انتفاعی، دانشگاه امام صادق، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی دارید باید بند 11 را نیز تکمیل کنید.

بخش آخر( بند 44 تا 54 ) نیز برای تعیین حوزه امتحانی داوطلب، درج آدرس و اطلاعات تماس داوطلب است.

 

جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام و شرایط شرکت در کنکور سراسری سال 1402 با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با شماره  9099071290 (تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

زمان برگزاری و اعلام نتایج کنکور سراسری 1402

 

با توجه به این که اطلاعیه سایت سنجش ثبت نام کنکور سراسری ر هنوز در مورد ثبت نام کنکور منتشر نشده است زمان برگزاری این آزمون هنوز به صورت دقیق مشخص نیست.

اما داوطلبان محترم می توانند جهت اطلاع از زمان دقیق با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشند.

اگر چه آزمون سراسری اولین آزمون سراسری پس از تغییر نظام آموزشی کشور خواهد بود و امکان تغییرات اندکی خواهد داشت اما با توجه به سایر برنامه ها و تقویم آموزشی به احتمال زیاد تاریخ برگزاری آزمون همان تیر ماه است.

مورد دیگر این که، انتشار کارت ورود به جلسه نیز چند روز قبل از آزمون صورت خواهد گرفت.

ضمناً به اطلاع می رسانیم اعلام نتایج کنکور سراسری نیز مطابق سنوات گذشته در شهریور ماه انجام خواهد گرفت.

شایان ذکر است داوطلبان محترم می بایست پس از مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری در سامانه سنجش نسبت به دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام نمایند و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته خود را انجام دهند

شرکت در کنکور 1402 با مدرک کاردانی

هر ساله تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری را افرادی تشکیل می دهند که مدرک کاردانی یا فوق دیپلم خود را دریافت نمودند و بنا به دلایلی تصمیم دارند مجددا در کنکور سراسری شرکت کرده و در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. این دسته افراد اگر تصمیم دارند با استناد به مدرک کاردانی خود در کنکور سراسری سال 1402 شرکت نمایند باید این نکته را در نظر داشته باشند که معدل دیپلم آن ها در کنکورشان تاثیری ندارد، همچنین می بایست تمامی بندهای مربوط به مدرک کاردانی خود را با دقت تکمیل نمایند.

لازم به ذکر است افرادی که تمایل به شرکت در کنکور 1402 با مدرک کاردانی را دارند، در صورت ورود به دانشگاه نمی توانند معادل سازی دروس مشترک رشته قبولی با رشته مقطع کاردانی را داشته باشند.

 

زمان برگزاری آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402

 کنکور کارشناسی هرساله در تیرماه برگزار می‌شود این آزمون در سال 1402 بایستی در 11 و 12 تیر ماه برگزار می‌شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا این آزمون در مرداد ماه و طی چهار روز برگزار گردید، با توجه به ادامه روند شیوع بیماری کرونا زمان تعیین شده برای این آزمون  10 و 11 تیر ماه 1402 است، همچنین دریافت کارت ورود به جلسه نیز هرساله یک هفته پیش از برگزاری انجام می‌شود که کلیه داوطلبان موظف هستند کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 را دریافت و همراه خود به جلسه آزمون ببرند.

 

چه افرادی مجاز به ثبت‌نام در آزمون سراسری 1402هستند؟

کلیه داوطلبانی که دیپلم نظام قدیم دارند یعنی افرادی که دیپلم خود را سال 80 به قبل دریافت کرده‌اند، بدون هیچ پیش نیازی می‌توانند در آزمون 1402 شرکت نمایند. دسته دوم افرادی که دیپلم ترمی واحدی یا سالی واحدی دارند افرادی که از شروع سال 81 تا 98 مدرک خود را دریافت کرد‌ه‌اند بایستی علاوه بر اینکه دیپلم دارند بایستی مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی نیز داشته باشند تا بتوانند در آزمون شرکت نمایند، دسته سوم هم که از سال 1398 دیپلم خود را دریافت کرده‌اند می‌توانند بدون هیچ پیش نیازی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

 

چه افرادی مجاز به ثبت‌نام در آزمون سراسری 1402نیستند؟

توجه داشته باشید بسیاری از افراد از موضوعی که می‌خواهیم در ادامه درباره آن صحبت کنیم بی اطلاع هستند، در صورتی که داوطلبی در سال 1401 در آزمون کارشناسی شرکت نموده است و پس از انتخاب رشته در یک دانشگاه سراسری دوره روزانه پذیرفته شده باشد، حتی با عدم ثبت نام در دانشگاه مربوطه نیز، امکان ثبت نام در آزمون کارشناسی 1402 را نخواهد داشت. به همین سبب هنگام انتخاب رشته حتماً شرایط خانوادگی، اولویت های تحصیلی و … را در نظر بگیرید و با چشمانی باز نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایید.

کلیه داوطلبانی که دیپلم سالی واحدی یا ترمی واحدی گروه های هنر و فنی و حرفه ای یعنی افرادی که دیپلم خود را از سال 81 تا 98  دریافت کرده اند، این افراد به دلیل نداشتن مدرک پیش دانشگاهی نمی‌توانند در آزمون 1402 شرکت نمایند، برای شرکت در این آزمون بایستی مدرک معادل پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی دریافت نمایند.

 

چه سهمیه‌هایی در آزمون سراسری قابل اعمال هستند؟

کنکور سراسری هم مانند دیگر آزمون ها دارای برخی سهمیه هاست که واجدین شرایط این سهمیه‌ها می‌توانند از آن استفاده نمایند. سهمیه های این آزمون به نسبت دیگر آزمون های کارشناسی ارشد، بدون آزمون ها و … بیشتر خواهد بود که همگی به شرح زیر است:

  • سهمیه های مناطق
  • سهمیه‌های ایثارگران، رزمندگان و خانواده شهدا
  • سهمیه بهیاران

هر یک از سهمیه‌های نام برده به صورت جزئی تر چند سهمیه را شامل می‌شوند برای مثال سهمیه رزمندگان شامل سهمیه های 25 و 5 در صد ظرفیت است

 

جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام و شرایط شرکت در کنکور سراسری سال 1402 با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با شماره  9099071290 (تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

دریافت رسید ثبت نام دارای کدرهگیری و شماره پرونده

داوطلبان موظف هستند پس از انجام مراحل ثبت نام رسید خود را که شماره پروند و کدرهگیری ثبت نام بر روی آن درج گردیده است دریافت نموده و تا پایان مراحل کنکور سراسری نزد خود نگه دارند.

 

هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1402 چقدر است؟

هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ناپیوسته هر سال نسبت به پارسال اندکی افزایش قیمت داشته است مبلغ در نظر گرفته شده برای ازمون سال 1402 مبلغ 540.000 ریال یعنی 54 هزار تومان خواهد بود که هنگام ثبت نام همانطور که گفته شد به صورت اینترنتی انجام می‌شود، توجه داشته باشید در صورتی که خواهان ثبت نام در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور هستید بایستی هنگام ثبت نام مبلغ جداگانه را پرداخت نمایید و کارت اعتباری مخصوص دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی تهیه نمایید.

 

پس از ثبت نام آزمون کارشناسی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

پس از درج اطلاعات شخصی و تحصیلی در سامانه پیش از تأیید حتماً اطلاعات خود را بررسی نمایید تا اطلاعات را به درستی وارد نمایید، کد های  ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه خود را که پیش از ثبت نام دریافت نموده‌اید را بررسی نمایید که به درستی ثبت و اعمال گردد. پس از درج و تکمیل اطلاعات در سامانه کد پیگیری در اختیار شما قرار داده خواهد شد، در نگهداری این کد نهایت دقت را به خرج دهید زیرا برای طی دیگر مراحل ثبت نام و شرکت در آزمون و اعلام نتایج و مشاهده انها، به این کد احتیاج خواهید داشت. در صورتی که ثبت نام شما در کافینت و یا توسط افراد غریبه انجام می‌شود، دقت و توجه نسبت به موارد گفته شده دو چندان خواهد شد و نیاز به تمرکز و دقت بسیار است.

 

چگونه اطلاعات ثبت نامی خود را در سامانه ویرایش کنیم؟

اطلاعات درج شده در سامانه پس از ثبت نام در چند مرحله امکان ویرایش دارد. در مرحله اول پس از درنظر گرفتن بازه زمانی ثبت نام مجدد داوطلبان می‌توانند نسبت به تغییر و اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند. در مرحله دوم هنگام دریافت کارت ورود به جلسه امکان ویرایش اطلاعات را خواهید داشت که البته اطلاعات تغییر داده شده در کارت ورود به جلسه درج نمی‌شود. در صورتی که در این دو مرحله نتوانستید اطلاعات خود را ویرایش کنید. در روزهای منتهی به آزمون کارشناسی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مسئولین سازمان سنجش در تمامی استان‌ها مستقر می‌شوند تا در صورت نیاز افراد به آنان کمک نمایند. داوطلبین می‌توانند چند روز قبل از برگزاری آزمون کارشناسی  1402 آدرس باجه‌های رفع نقص را از طریق سامانه سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نموده و به باجه‌های رفع نقص مراجعه نمایند.

 

در صورتی که در بازه زمانی در نظر گرفته شده در سامانه سنجش ثبت نام نکردیم، چه کار کنیم؟

پس از فرصت یک هفته الی ده روزه‌‌ای که سازمان سنجش برای متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری در نظر می‌گیرد، پس از چند ماه فرصت ثبت نام مجدد به داوطلبین علاقه مند داده خواهد شد که مراحل ثبت نام را طی کرده و پس از پرداخت هزینه و دریافت کد رهگیری در آزمون ثبت نام نمایند. توجه داشته باشید پس از گذشتن زمان ثبت نام مجدد دیگر امکان فرصت دیگری در نظر گرفته نمی‌شود و کلیه متقاضیان بایستی در این دو مرحله ثبت نام خود را انجام دهند.

 

نکات و ناگفته های مهم درباره ثبت نام کنکور سراسری چیست؟

برخی از موارد تکمیلی که نیاز از کلیه داوطلبان از آن اطلاع داشته باشند به شرح زیر است:

  1. هر داوطلبی طبیعتاً باید سایر گزینه‌های جایگزین کنکور را برای خود بررسی کرده و نحوه شرکت و ثبت نام در آن‌ها و شانس قبولی خود را بررسی نماید. در حال حاضر چند سالی است که میزان زیادی از رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف بصورت بدون کنکور یا به عبارتی صرفاً براساس سوابق تحصیلی ارائه می‌گردد، پس توجه داشته باشید که فرصت های پیش روی خود را بیشتر کنید تا در آخر به نتایج مطلوب تری دست یابید
  2. نکته بعدی در نظر گرفتن اولویت‌های مهم و داشتن دید آگاهانه نسبت به رشته‌ها و بازار کار آنها است، با در نظر گرفتن کلیه شرایط روز جامعه و موارد تأثیرگذار برای هر داوطلب پیشنهاد می‌شود با نگاهی درست نسبت به انتخاب رشته تحصیلی خود اقدام نمایید.
  3. نکته آخر اینکه یکی از راه‌هایی که بسیاری از داوطلبان در پیش می‌گیرند ثبت نام و شروع به تحصیل در دانشگاه و شرکت همزمان در کنکور سراسری سال بعد است. بسیاری از داوطلبان علاقه دارند تا همزمان با تحصیل در دانشگاه دوباره در کنکور سراسری شرکت نموده و شناس قبولی خود را مجدداً امتحان نمایند. اما آیا این موضوع از نظر مشاوره‌ای، تحصیلی و قانونی ار درستی است؟

 

جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام و شرایط شرکت در کنکور سراسری سال 1402 با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با شماره  9099071290 (تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

ورود به سایت

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.